pátek 29. června 2012

Jak koupit ovoce v knihkupectví


            Tento týden jsem hned několikrát zavítal do pár knihkupectví. Zaprvé vyšel dotisk prvního dílu mangy (japonský styl comicsu, zajímavý tím, že se čte zprava doleva a „odzadu“) Death note a druhak pořádali v B-knihách slevovou akci 30% na všechny knihy (díky Dimiku za upozornění, ale už to bylo přebranější než výprodej v Kauflandu). Do knihkupectví chodím často. Vlastně asi jako feťák ke svému dealerovi. Často mě ovšem zaráží, že je profesionalita prodavaček na úrovni tříletého dítěte s downovým syndromem.

Zdroj: http://gothlaw.blogspot.cz/2010/01/system-of-down-syndrome.html

Začíná to od rovnání zboží. Musel jsem si zvyknout, že mě prodavačky často pozorují jako potencionálního pedofila, protože se ihned vrhnu do dětské sekce. Ty dobračky totiž nerespektují ikonky a nápisy jako „do osmnácti nevhodné“ či „jen pro dospělé čtenáře“. Prostě to prdnou vedle čtyřlístku, páč jsou tam obrázky, tak jakýpak copak. Onehdá jsem si kupoval knihu s názvem „Světová válka Z“, kde Z znamená zombie, což je ihned pod názvem knihy vysvětleno. Podle internetové databáze ji v obchodě měli, ale já ji prostě nemohl najít. Ve sci-fi nic. Ve fantasy také ne. Poličku pro horory u nás nenajdete (regál, kde je narvanejch dvacet knih od Kinga, Dracula a životopis Jiřího Paroubka skutečně nepovažuju za sekci horor, i když mě děsí dostatečně). Tak jdu za prodavačkou a slušně se zeptám. S uzívnutím začne lustrovat databázi a za chvíli mě jak odsouzeného vede uličkou mezi regály s odbornou historickou literaturou. Sáhne mezi Hitlera a Stalina a vytáhne kýženou knihu. Jindy jsem si chtěl koupit Hastrmana od Miloše Urbana. Prodavačka mi odpověděla, že to jim ještě asi nepřišlo, ale že má dyžtak Pivrnce na tahu.

 
Zdroj: http://www.more-funny.com/2010/11/paul-octopus.html

Prodavačky prostě o jimi prodávaném zboží netuší ani produkt defekace. Nedej bože, když si chce člověk nechat poradit. Prodavačka má většinou naučené čtyři knihy co zrovna frčej a to ještě z knižního katalogu (v podstatě tlustší reklamní leták na to, co se potřebuje prodat). Představte si situaci, že přijdete k lékaři s migrénou a on vám předepíše inzulín, protože to teď mezi jeho pacientama frčí. Před rokem mi při dotazu na nějakou dobrou detektivku dávali všude typy jen na „Muže, kteří nenávidí ženy“, tenhle rok mě zase otravujou s jó nebo ne Nesbem. Zkuste se někdy zeptat na Raymonda Chandlera, já se třeba před Vánoci dozvěděl, že teď dlouho nic nenapsal.

Zdroj: http://wellinformedtypist.blogspot.cz/2012/01/funny-because-its-true.html

Kdepak, obsluha v knihkupectví je zlo (čest výjimkám, které zákazníka o to víc zaskočí) a člověk je tak odkázán na svoje vlastní schopnosti. Co si ale budeme povídat, ono to každoměsíční kontrolování vydavatelských plánů není zrovna největší zábava. Jenže je to pořád lepší, než jít pro japonský comics a vrátit se místo toho domů s taškou plnou exotického ovoce.

Zdroj: http://animemanga4ever.blog.cz/0905

Žádné komentáře:

Okomentovat